Öffentliche Probe(n) # 03 | 20

Eri Nishibara | Little Black Fish Collective e.V. | Britt Angus | Shannon Walsh | Imola Nagy | Nikoleta Koutitsa | Nicolas Black Elk

 

09 Mär 2020 | 20 Uhr 

WERKSTATTBÜHNE 003 - Theaterhaus Berlin Mitte


Jeden zweiten Montag im Monat finden auf unserer „WERKSTATTBÜHNE 003“ Öffentliche Probe(n) statt. Unsere Nutzer*innen haben hier die Möglichkeit Ihre aktuellen Arbeiten vor Publikum unter technisch professionellen Bedingungen und mit Betreuung durch unsere Veranstaltungstechniker zu testen. Das kann eine Generalprobe oder ein work in progress sein.

 

Dieses Mal mit Arbeiten von: Eri Nishibara | Little Black Fish Collective e.V. | Britt Angus | Shannon Walsh | Imola Nagy | Nikoleta Koutitsa | Nicolas Black Elk

 

Foto/Grafik:  (1) thbm  |  (2) Eri Nishibara  |  (3) Dennis Abel  |  (4) Imogen Mansfield 

 

ACRUX | Eri Nishibara

 

work-in-progress  |  ca. 20 Min.
 

Directing:  Eri Nishibara
Cast:  Eri Nishibara | Marie Akaishi | Ayane Saro

 

Foto: Eri Nishibara


 

This piece got an idea from Adler psychology (Individual psychology). It’s the method or science founded by the Viennese psychiatrist Alfred Adler. In summary courage to be happy. He left many words but this time Eri Nishibara focused on one of his thinking „all human worries are because of interpersonal problem“. If you don’t have nice relationship, you feel big inferiority and it get you dissatisfaction. Where „inferiority“ happen? He thought it’s from vertical relationship, like company, school or sometimes in your family. So, what should we do? What can we do? Start to think everyone get ahead on the horizontal. The difference is just where you‘re standing in front of you or behind you. Everyone is living same level. Trying to move forward is already great worth and you can also realize your worth in yourself. To feel your worth in yourself is the first step for your happiness. The title ‘‘Acrux‘‘ is one of the star names. That meaning is „Efforts to achieve ideals“.
 

 

 

This is work-in-progress for the performance that will take place on 29 May 2020 at Theaterhaus Berlin Mitte.
 

Eri Nishibara

She works as dancer and choreographer in Berlin from 2019. She began dance with classical ballet in Japan when she was 4 years old. After studied in Japan, she decided to study more and go to England in the age of 17. She got a graduation from Elmhurst School for Dance (association with Birmingham Royal Ballet) and started to work as a professional Dancer. She worked with several company, National Opera and Ballet ‘Oleg Danovski’ Romania (2013-2015), ODD Continent (2016 as a project), and Budapest Dance Theater (2015-2018). She got 3rd place in Netherlands Choreography Competition.
 

Mehr Informationen: hier 

 

PLAYLIST_eine Performance jenseits von… | Little Black Fish Collective

 

 

work in progress | 45 - 60 Minuten

 

Konzept | Text:  Lina Bischoff | Mehdi Moinzadeh

Performance:  Lina Bischoff

Regie | Choreografie:  Mehdi Moinzadeh | Little Black Fish Collective

Bühne | Video:  Max Von Manco

 

Foto/Grafik: Dennis Abel

 

 

 


 

Eine junge Frau, in der Welt ihrer persönlichen Playlist, Notizen und Dialogen mit drei abwesenden Männern, der Ex Freund, der Vater, der „Nächste-Freund“. Playlist, jeder hat eine oder hört sie in der Bar, teilt sie mit Freunden.

Für jede Gelegenheit, Jahrzehnt, Subkultur, Mainstream, Musikrichtung gibt es die passende Playlist, von Menschen oder Algorithmen erstellt, ist die heutige Playlist, der Nachfolger des früheren Phänomens des „Mixtapes“ - Was früher manuell meist auf Kassetten zusammengestellt wurde, hatte noch das analoge physische Trägermedium, für sich eine Qualität vom Haptischen, Charme durch seine Unperfektheit und eine Hybris von Einzigartigkeit und Individualität. Wie wird die Vielfältige, permanente Verfügbarkeit, wieder zu etwas Unteilbarem? Wie kann man eine Auswahl treffen, die noch oder wieder eine „Wertigkeit“ bekommt?

 

Die Ausgangsfrage dieser Performance ist, welche Songs würden ausgewählt werden, wenn man sich auf 12 reduzierte? Welche Songs von den vielen? Welche Geschichte gibt es zu diesen? Mit wem bringt man diese in welche Verbindung, welche Narration entsteht durch die Auswahl.

 

Die ausgewählten Songtexte wurden ins Deutsche übersetzt und in einen neuen Zusammenhang mittels der Collage gebracht, aus allen Texten, die ineinander gemischt wurden, ergeben sich wieder 12 neue Songs und Texte.

 

„…Meine Füsse sind Gold…“

„…Ein Blaue Neonröhre auf einem Feld bei Mitternacht…“

„…Heute brechen wir aus…“

„…Neon, Neon, Neon,…“

„…Es gibt keine Geschichte und Sie will keine erfinden (Notiz)…“

„…Du hast dich von Innen nach Außen durch mein Brustkorb gebissen…“

„…Ich könnte dich mit meinen bloßen Händen töten, wenn ich frei wäre…“

„…Bevor die Hölle losbricht…“

„…Stroboskoplichter und durchgebrannte Lautsprecher…“

„…Kommst du mich besuchen in meiner Quarantäne…“

 

 

 

Vorpremiere  |  13  Mär 2020  |  19:30 Uhr

WERKSTATTBÜHNE 003 - Theaterhaus Berlin Mitte

 

 

Lina Bischoff ist 1998 in Karlsruhe geboren. Sie wirkte unter anderem am Staatstheater Karlsruhe und in zahlreichen Produktionen des Exil Theaters in Bruchsal mit, wo sie von 2011 bis 2018 festes Ensemblemitglied war. Lina Bischoff lebt derzeit in Berlin und ist Mitglied des Little Black Fish Collective.

 

Mehdi Moinzadeh ist Schauspieler, Regisseur, Autor und Theaterpädagoge.1996 bis 2000 Schauspielausbildung an der Otto-Falckenberg-Schauspielschule München. Seine Regiearbeiten waren am Ballhaus Naunynstraße, Heimathafen Neukölln, im Studio 1, an der Badischen Landesbühne Bruchsal, Sophiensaelen und Uferstudios Berlin zu sehen.

 

Das Little Black Fish Collective (lbfc>) beschäftigt sich mit der Sichtbarmachung von Themen, die außerhalb der gesellschaftlichen Wahrnehmung einsetzen. Migration als stetiger Wandel einer modernen Gesellschaft und Einflüsse der Einwanderung auf unser Leben – also autochthone, migrantische und postmigrantische Biographien sind der Schwerpunkt ihres kreativen Schaffens. Sie möchten den Dialog innerhalb einer, sowie zwischen den verschiedenen Kunstdisziplinen fördern.

Dabei arbeiten sie interdisziplinär (bzw. multidisziplinär) mit Produktionen in den Bereichen Theater, Film, Literatur, Musik, bildende Kunst und neue Medien sowie interkulturell, in dem sie die Wechselwirkungen der verschiedenen Kulturen und Traditionen, die nebeneinander und einander gegenüber gestellt werden, um die Ambivalenz und Polyphonie zu repräsentieren.

 

Mehr Informationen: hier

 

Diese Performance wird von Kostümkollektiv Berlin gefördert.

 

SLOW ATTACK  |  Britt Angus | Shannon Walsh

 

work-in-progress | 8 Min.

 

This duet explores notions of duality, control and movement that is uninhibited.

 

Cast:  Britt Angus | Shannon Walsh

 

 

PASSING THROUGH DUSK

Britt Angus | Imola Nagy | Nicolas Black Elk

 

work-in-progress | 8 Min.

 

Director:  Britt Angus

Performance:  Nikoleta Koutitsa | Imola Nagy | Britt Angus

Music:  Nicolas Black Elk

Film:  Britt Angus | Braindead Films in collaboration with Nadia Milford | Vveber | Lemma and Shannon Walsh

Trailer:  Imogen Mansfield

 

Fotos:  Imogen Mansfield

 


 

 

 

 

A multidisciplinary performance combining dance, live music and film. Embarking on a transient trip through dusk. Moving between memory, disruption and dreams.

 

This is work-in-progress for the performance that will take place on 31 March 2020 | 22 o'clock at ESCHSCHLORAQUE.   Mehr Informationen: hier

 

 

Britt Angus is a Canadian contemporary dance artist and choreographer based in Berlin, Germany. She holds her Bachelor of Fine Arts in Dance from Simon Fraser University's School for the Contemporary Arts. While living in Vancouver, Britt trained and performed with companies including Dezza Dance Co, the response., and Coastal City Ballet. She has danced in choreographic works by Judith Garay (Martha Graham Company), Rob Kitsos, Heather Myers (NDT), David Raymond (Kidd Pivot), Lesley Telford (NDT) and Tiffany Tregarthen (Kidd Pivot). In Summer 2017 Britt received a scholarship from Simon Fraser University allowing her to complete her BFA through Air Berlin Alexanderplatz, a research-focused, artist-run initiative. Since graduating, Britt has continued her training abroad, studying repertoire by Emanuel Gat, Jiří Kylián, Ohad Naharin, Hofesh Shechter, Crystal Pite, Sasha Waltz. and Sidi Larbi Cherkaoui during the Eastman Summer Dance Intensive.

In 2018 Britt participated in Luna Park's International Exchange Program for young dancers and choreographers, while in Athens she created and performed 'Tangerine' and appeared in 'Βουνά οι επιθυμίες' (Mountains of Desire) by Kosmas Kosmopoulos. Her choreography has been shared in Canada, Greece, The Netherlands and in Germany at Loophole Berlin, Theaterhaus Mitte and Eschschloraque Rümschrümp (Bande à Part – Tanzbare Veranstaltung für Außenseiter). In Berlin she has performed and interpreted choreography by Blenard Azizaj, Gosia Gajdemska, Satoshi Kudo, Sita Ostheimer and Helder Seabra. Throughout 2019 Britt trained closely with Maria Colusi, attending various classes and workshops including her Sound Dance workshop with sound artist, composer, and percussionist Edgardo Rudnitzky. Later in 2019 Brittany travelled to Austria and Italy to work with Tanz Company Gervasi and recently performed 'Union', a new work created by Elio Gervasi during a residency in Barbarano Romano, Italy. During Summer 2019 she also travelled to Corsica, France to research and train with Johannes Wieland and Evangelos Poulinas. Most recently Britt produced ‘Venus-Alchemie’ a performance and film inspired by Wiccan rituals and the nature of duality. Britt is inspired by the natural world and the arts. Currently her interest is in developing vivid interdisciplinary works and collaborations.    Mehr Informationen: hier

 

Imola Nagy is a Berlin-based contemporary dancer and performer. Following her graduation from the Budapest Contemporary Dance Academy and the Greek National School of Dance, she danced in the Dutch National Opera’s production, and collaborated with several fine-artists on structuring and performing moving sculpture performances and experimental durational works in Berlin, Budapest, New York, Paris and the Netherlands. In 2018 she was a Life Long Burning - Wild Card residency recipient at Uferstudios, Berlin as well as at Ultima Vez studios in Brussels. Currently she is working closely with musicians, artists, dancers and developing her own work in Berlin. Her dancing is strongly influenced by practices of movement research, improvisation, as well as the technical training of mainly contemporary and modern dance techniques. Her recent collaboration and work centers around “fulfilled movement avoiding extremism”.

 

Shannon Walsh is a 22 year old interdisciplinary artist based in Berlin. She uses song and movement to express herself. Shannon was born in Merced, California and started intense dance training at The Dance Studio of Fresno at age 12. Through this conservatory she was introduced to Peter Chu and other inspiring choreographers and dance artists whom she traveled and worked with around the West Coast and Costa Rica. Shannon moved to New York City at the age of 18 to attend the dance department at Marymount Manhattan College. During these years she spent a lot of time doing workshops outside of school with Shannon Gillen and dance company Gallim to further integrate herself into the contemporary dance scene in New York. She attended Springboard Dans Montreal and B12 Research or Die in 2018 and 2019, working with Maxine Doyal, Johannes Wieland, Hannes Logas, Helder Seabra, and more. Shannon moved to Berlin in July of 2019 where she attained her 3 year freelance artist visa. She is now doing freelance work- performing shows, creating dance pieces, singing, writing songs and collaborating with different music and dance artists in the city.

 

Black’Elk is energy. Energy, inspired by Shamanism, the ephemeral nature of life and the unknowns of death. This 23-year-old Colombian artist has been constantly changing his environment in a restless search for meaning. Leading him to the jungles of his country, where he shared time with the indigenous. Learning and experiencing rituals he understood the power of the beating Drums. These same drums brought him to Berlin, crafting techno from his heart n’ soul. Remembering the forgotten songs of his ancestors, the smell of fire and the roughness of nature, he proposes to break the dance floor with love and devotion, accompanied by the wrath of mother nature and the slap of hard unapologetic techno. Playing on various festivals in Europe such as Chateau Perce in France and clubs and parties in Berlin Such as PYjAMA: Space cookies and Floorgasm: SUPERnature.

 

Eintritt frei

 

WERKSTATTBÜHNE 003 - Theaterhaus Berlin Mitte | Wallstrasse 32 - HAUS C | 10179 Berlin

U2 Märkisches Museum | U8 Heinrich-Heine-Strasse

 

 

Mit freundlicher Unterstützung durch das Theaterhaus Berlin Mitte

 

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